esmaspäev, 2. märts 2015

Jeremija 1/52. Prohveti kutsumine

Miks Jeremija? Jeremija kuulutas ajal, mis eelnes suurele katastroofile, kus riik lakkas olemast ning elanikud küüditati suures osas Paabelisse. Samas oli see ka aeg, kus midagi oleks saanud veel muuta. Vaatame, kas ja mida oleks saanud teha teisiti.

Juba 1. peatükis näeme, et Jeremija on üdini inimlik. Kui Jumal teda kutsub, on vastuseks eestlaslik "mis nüüd mina". Olen liiga noor/vana/paks/peenike jne jne. Jumala vastus on nagu alati sel puhul: Jumalast endast piisab ja vaid sõnakuulelik süda on see, mida ta inimeselt ootab. "Räägi kõike, mida ma sind käsin."  Seejärel puudutab Jumal prohveti suud (võrdle Jes 6:6), teda seeläbi puhastades ning lubab anda oma sõnad talle suhu. Tulevased sõnumid aga on karmid, sest rahvas on Jumala maha jätnud (ise seda tajumatagi) ning pöördunud ebajumalate poole.

Issand, puuduta täna mu suud. Pane valvur mu suu ette, hoidja mu huulte uksele! (Ps 141:3). Jeesus, puhasta mind oma verega, et ükski nurjatu sõna ei tuleks üle mu huulte. Ilmuta mulle mu südame salajasi asju, et ma mõistaksin Sinu armu suurust ning võiksin meelt parandada kõigest, mis Sind ei austa. Tänu Sulle, Issand, et liit Sinuga on piisav mistahes eluolukorras -- ma ei pea kartma, kui Sina oled minuga, isegi siis mitte, kui vaenlased mind piiravad.

Anna võimsalt tunda oma ligiolu igale palvetajale täna. Tõmba inimesi Eestimaal oma osadusse, ava neile varjatud varakambreid, sest üks päev Sinu õuedes on parem kui muid tuhat (Ps 84:11). 

Palume ka, et Sa puudutaksid loodava riigikogu liikmete südameid, annaksid neile võimaluse endid Sinu valguses näha ja tunnetada oma tegelikku olukorda ja otsida Sind. Ilmuta ennast me valitsejatele. Palume, et nad võiksid mõista oma kõrkuse meeletust ning pöörduda Sinu poole.  Anna neile tarkust seda riiki juhtida.  Palume, et kogu rahvas tõstaks oma silmad Sinu poole, Issand, ja mõistaks, et Sina valitsed.

Palveteemad:
1) Jumal tooks palvevaimu oma kogudusse ning kasvataks igatsust (nälga ja janu) isikliku osaduse järele;
2) ühe (vabalt valitud) hääleka jumalavastase arvamusliidri pöördumise pärast;
3) Jumal annaks tarkust valitud riigikogule ning pööraks nende südamed;
4) Jumal ilmutaks oma au me maal imetegude ja tunnustähtede kaudu.
5) Jumal kaitseks Eestit, Baltikumi ja kogu Läänemere regiooni;

***********
Käesolev postitus on 2. osa 52-päevasest seeriast Jeremija raamatu põhjal, kus igal päeval loetakse järjest üks peatükk, mõtiskletakse pisut loetud Sõna üle ning palvetatakse maa ja rahva pärast. Postitused on järg 21-päevasele Taanieli palvele ja paastule 2015. a. riigikogu valimiste eel (http://www.facebook.com/paast2015).

Julgustan osalejaid võtma aega Jumalale palveks ja Sõna lugemiseks mingil kindlal kellaajal, umbes üks tund päevas (või pool tundi, kui nii pikalt ei jaksa). Väga soovitav on enne selle palvemõtiskluse lugemist selle päeva peatükk ise läbi lugeda ja otsida, mida Jumal sealt elavaks teeb.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Käsk rõõmustada

     Katkend raamatust:   Samuel Whitfield. "Jüngerlus algab vaatlemisest".  Tõlkinud Kõrberoos UY.  Copyright  © 2023, by OneKing...