laupäev, 30. aprill 2011

Mis see on?

...nelja silma, nelja seina peod
pihkudesse püütud kõrgepinge...

Ei ole täna mul teile sõnumit. Kes seda ootab, ei pruugi edasi lugedagi. Mu elus on etapp, kus küsimusi on rohkem kui vastuseid. Wilkerson on surnud. And it was no accident, nagu ta oma viimases blogipostituses ette kirjutas. (accident=juhus; liiklusõnnetus) Mida see tähendab USA-le, maailmale, usurahvale? Mida see tähendab meile? Ma ei tea. Sest ma EI KUULE Jumalat. Jah, ma tajun ta õnnistusi oma elu üle, jah, ma tajun ta armsat ligiolu, aga ma ei kuule Tema HÄÄLT. Ja ilma selleta on kõik tühine.

Või nii ma arvan. Kusjures ma olen seda öeldes täiesti teadlik, et eristun enamikest kristlastest. Teistele tundub piisavat teadmisest, et nad kord taeva saavad või teadmisest, et Jeesus kogu aeg nende kõrval on. Nagu sõber, kellelt võib alati tuge saada, aga kes mind aeg-ajalt ka nänniga varustab. Ja kusjuures, kaalukeeleks ja tõe kriteeriumiks saab see, kas asi "töötab" või "ei tööta".

Jah, tõepoolest, Jeesus on nii laiapõhjaline, et pea igaüks võib leida mõne seiga, kus ta end Jeesusega samastada suudab ja tunda võib, et kogu maailm nende kahe vastu on. Aga probleemiks jääb minu jaoks sel puhul, et mida sa kogu Tema ülejäänud õpetusega teed? --Lisati inimeste poolt hiljem juurde, loomulikult. Jah, loomulikult. Või tõlgendatakse valesti.

Mu meelest viga kõigis nendes modernistlikes süsteemides (levitagu neid siis evangelikaalsed antikarismaatikud, kelle arvates vaimuannid jäid algkoguduse dispensatsiooni või karismaatilised heigeniidid, kelle jaoks usu and töötab külmkappe ja autosid endale kuulutades, (neile asjadele) käte pealepanemise kaudu) on selles, et need keskenduvad inimesele ja tema vajadustele. Inimene oli, on ja jääb keskmeks, mille ümber tants nö käib.

Jumala plaanid, igatsused, Suur Agenda ja need väiksemad meie igaühe elus ei ole ehk nii olulised. Ja kuidas saaksidki asjad siis muutuda? Ega saagi vist. Mitte enne, kui me nende modernistlike süsteemidega pankrotti pole jõudnud. Kui kuskilt midagi vastu hakkab tiksuma. Olgu selleks vanus või pangaarve, füüsiline või emotsionaalne.

Mind enam see modernism oma kinnise süsteemi ja "mul-on-vastus-igale-küsimusele" ei rahulda. Ei rahulda see taust, kuhu Jumala auhiilgusel asja pole, kus Temale ruumi ega aega ei anta. Ja kusjuures huvitav on see, et ise ei saa ennast ühest süsteemist teise paigutada, see on raskem veel kui Tallinnas esimesse klassi saamine.

On aegu, kus kõik nagu voolab ja sa lähed sellega kaasa ja sa TUNNED, et sa mõistad Teda, keda Su hing armastab. Ja siis on need teised ajad, kus kõik on kinni, tunned, et lähed justkui läbi "pudru" või et tee on täis loobitud oksaraage ja roikaid. Ja muidugi nende aegade vahel on aeg, kus tunnetus oli veel olemas (selline kõrgendatud valmisolekus), aga viitsimist justkui enam ei olnud... kõik on ju käes niikuinii. Ja edasi tuleb aeg, kus reputatsioon möödanikust on veel olemas, aga reaalsust enam ei ole. Ja see on üks ohtlik aeg, kui sellest iseendale aru ei anta...

Mida siis teha, kui on sinna teisele poole jõutud? Ei midagi vist. Lihtsalt istuda kotiriides ja tuhas ja oodata Jumala armu. Võib-olla on Jumala hääl kusagil kuulmata jäänud, mingid asjad ajamata, mingid asjad üle andmata. Oodata, et Jumal oma armus neid uuesti näitaks...

Sest ponnistamine ei aita. Ponnistamine on see, kui teed "hea näo pähe" ja lähed edasi selles, mis sul kunagi oli, "uskudes" (st korrutades endale), et kõik on endiselt hästi. Jumal hakkab siis su ümber kaost külvama, aga ka selle annab "ära uskuda"-- see on vaid hingevaenlase rünnak, mis omakorda ärgitab veel suuremale "usule". Ja omaõigusele.

Mul on tuttav, kes väidab, et ta oma lihane tädi tahab teda "surnuks palvetada" ja on teda põrguga hirmutades sundinud usklikuks lapsest peale, mis alguses töötas päris hästi ja ta väliselt innuka kristlasena kõigest osa võttis, mida pakuti, kuid mis teda lõpuks on kristlusest eemale tõuganud muid vaimseid väärtusi omandama. Tuttav ise on kinnimajas. Ja jääb sinna ilmselt nii kaua, kuni oma uuest usust loobub. Mille märke aga silm küll veel kaugeltki ei tuvasta. Tädi aga on tõepoolest ustav eestpalvetaja.

Läksin minagi siis tädiga rääkima ja neid asju arutama. Ja avaldasin talle, et minagi tunnen hoopis rohkem vastupanu vaimuilmas sellest ajast saadik, kui meie rohkem suhtlema hakkasime ja tädi ka minu eest hoogsalt palvetama asus. Ja palusin, kas ta võiks mõneks ajaks lõpetada minu eest palvetamise. Tädi polnud nõus, sest "selleks ta ju elab". Ja samas, võib-olla on selline palvetav vanamemm üldsegi parim, mis meil kogudusena Jeesusele ette näidata on.

Ja mina? Mis mul üle jääb, kui see palvekingitus tänuga vastu võtta. Ja paluda, et Jumal avaks selle sõna sügavused, kus öeldakse, et ei surm ega elu ega inglid, peainglid ega miski muu loodu või meid lahutada Kristuse armastusest. Aga küsimus muidugi jääb. Kui palju peab tulema tagasilööke, et me mõistaksime, et Jumal igatseb me tähelepanu, mitte ei ajaks kõike toimuvat hingevaenlase rünnakute kaela. Aga see on vist juba individuaalne õpirada.

Olles kord juba lennanud, ei taha enam maa peale tagasi. Aga kui tiivad on katki, tuleb kannatlikult arsti oodata. Konsultatsiooniaeg kinni panna ning kurta talle oma mure. Ja eks ta siis vaatab, mis ta minuga teeb... Kas saab seda astjat veel kasutada või peab kasutuna minema viskama. Kõik on meistri käes. Ja tema tarkus ja armastus on piiritud.

9 kommentaari:

  1. Ka see on sõnum Kersti, sõnum sellest, et Sa ei ole püssi põõsasse visanud ja otsid suuremat lähedust ja osadust, nagu nii mõnedki teised - ning sellest on rõõm. Jumal õnnistagu ja oleme ikka ka meie need järelejätmatud palvetajad!

    VastaKustuta
  2. Oh, you're too kind:-) Aga tänan läbi astumast! Kusjuures, kergem hakkas juba siis, kui selle endast välja kirjutasin. ja teiseks, kui neid järelejätmatuid palvetajaid kuskil Eestimaal on, peaksid nad koonduma. Üksi ei saa/jaksa. Tähtis on ka see ülekanne, mis toimub üksteisele ilmutatut jagades... Rõõmu palvetesse!

    VastaKustuta
  3. Ma elasin rahus, aga ta vapustas mind,
    ta haaras mind kuklast ja lõi mind puruks;
    ta pani mind enesele märklauaks,
    ta nooled ümbritsevad mind.
    Ta lõhestab armutult mu neerud,
    ta valab mu sapi maa peale.
    Ta murrab mind murd murru peale,
    ta ründab mind otsekui sõdur.
    Ma õmblesin enesele ihu jaoks kotiriide
    ja torkasin oma sarve põrmu.
    Mu nägu punetab nutust
    ja mu laugudel on sünge vari,
    kuigi mu käes ei ole ülekohut
    ja kuigi mu palve on siiras. (Iiob 16:12-17)

    VastaKustuta
  4. Sellised vapustused tabavad aeg-ajalt kõiki, kes tõesti kogu oma olemusega on otsimas Jumala Au. Selliselt toimibki tühjenemise protsess. Karismaatikutel on muidugi oma arusaam Jumalaga kooskäimisest. Nende jaoks on kristlus vaid üks lust ja lillepidu.

    Iiob 23:8-10 Vaata, kui ma lähen itta, siis ei ole teda seal;
    või läände, siis ma teda ei märka. Kui ta on põhjas tegutsemas, siis ma teda ei silma;
    kui ta pöörab lõunasse, siis ma teda ei näe.
    Kuid tema tunneb teed, mida ma käin.
    Katsub ta mind läbi - ma tulen sellest välja nagu kuld.

    VastaKustuta
  5. Aitäh, Remo, kirjakohtade ja mõtete eest. Täiesti uut lähenemist pakkuv, pole Iiobit kunagi sellises kontekstis lugenud.

    Kommentaarium ongi siin juba huvitavamaks kujunemas kui postitused:-). Tänud kõigile.

    VastaKustuta
  6. leidsin veel ühe tsitaadi...

    If a man lives without inner struggle, if everything happens in him without opposition ... he will remain such as he is.

    G.I. Gurdjieff

    VastaKustuta
  7. http://www.youtube.com/watch?v=qHFIhUucFQo&feature=related

    VastaKustuta
  8. Mul on yks tuttav, kes tunneb, et Jumal on talle andnud sydamesse minna kloostrisse. Ma soovitasin talle kloostri asemel Tallinna palvekoda... aga Jumal ise teab, mida ta tahab tema elus teha. Selle noormehe eest v6ib palvetada, sest mitmed keerulised asjaolud tema elus on veel lahtised....

    Jumal on Tartus hiljuti kutsunud veel yhe erilise tydruku v2simatusse eestpalvesse. Olin temaga t2na koos. V6rratu oli spontaalselt ylistada ja palvetada.

    Kusjuures, olen hiljuti olnud palju ise sarnase kysimuse ees- pysida tuline ja lahtise sydamega hoolimata aja m66dumisest, rutiinist, kiirusest jm... Et palvetada ja uskuda edasi, mitte tydida...
    Mul on yks kentsakas-ehk see polegi kentsakas- tunne sees. 2kki oskate kommenteerida. Tunnen enda sees, et ma pean v2hem palvetama teiste eest, st. v2hemate s6nadega, ning rohkem olema lihtsalt Jumala koos, armastama teda, kiitma teda, KUULAMA teda. Viimane on k6ige vajalikum asi, aga minu arust k6ige keerulisem mu keerulisele hingele.
    Ja siis, kui ma pole enam nii palju palvetanud teiste eest, hakkan m6tlema, et kas ikka k6ik on kontrolli all ja kas ma teen ikka 6igesti...Hmmm...

    Tervitused Tartust,
    armu ja rahu,
    Kaisi

    VastaKustuta
  9. Kaisi, äkki peaks hoopis Tartusse palvekoja looma?! ;-)
    See eriline tüdruk võiks olla seal siis "sambaks" ja see noormess samuti. Selline üksmeel vaimus, ühine alus on ikka väga tähtis sellistel palvekodadel. Muidu ei pruugi välja tulla midagi... :-(

    Viimane lõik... kadestamisväärne. Päriselt. See ongi ju point... KUULDA Tema häält... Nagu Maarja, istuda Ta jalge ees ja kuulda Teda ja kui siis tulebki mistahes raske olukord, kasvõi surm, sünnib ime, isegi siis, kui seda paludagi ei oska, lihtsalt usaldad... Ja see ongi keeruline, vastunäidustatud inimhingele, kes kogu aeg kontrolli peab omama kõige üle.

    Ole ikka õnnistet, Sina ja Su pere!
    K.

    VastaKustuta

Käsk rõõmustada

     Katkend raamatust:   Samuel Whitfield. "Jüngerlus algab vaatlemisest".  Tõlkinud Kõrberoos UY.  Copyright  © 2023, by OneKing...